Chili - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Else en Denice - WaarBenJij.nu Chili - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Else en Denice - WaarBenJij.nu

Chili

Door: Else en Denice

Blijf op de hoogte en volg Else en Denice

22 Maart 2012 | Chili, Valparaíso

Chili, ja jullie lezen het goed. Nu weer een berichtje vanuit Chili! En nee, niet omdat we al uitgekeken zijn op Argentinië, maar gewoon omdat het kan:)!! Maar laten we eerst even verder gaan waar we de vorige keer gebleven waren.

Nadat onze dagen in Uruguay erop zaten, namen we de boot weer terug naar Buenos Aires. Alleen nog maar eerste klas tickets (hmm) nouja toch maar genomen anders haalde we de bus naar onze volgende bestemming (de pampa's) niet meer optijd. Nadat de bemanning van het schip ons wees naar de toeristen afdeling, bleek tot hun verbazing dat wij écht eerste klas zaten! Dit natuurlijk wel na het checken van onze tickets. Zien we er nu echt zo "armoedig" uit? Na onze verbaasde en ook verheugde reactie op champagne die we GRATIS kregen (om 10 uur 's ochtends) kwam het personeel helemaal niet meer bij van het lachen! Goed begin van de dag!

Na aangekomen te zijn op de Pampa's hebben we een dag doorgebracht op een Estancia (boerderij) Om hier te komen was nog een hele klus over het hobbelige modderweggetje, maar hier hebben we echt een super dag gehad! Eerst hadden we een echte Argentijnse BBQ met wel 7 stukken vlees! pfff! Daarna hebben de Gaucho's ons de Volkloren dans geleerd (een autenthieke dans die door de Gaucho's al generaties lang wordt opgevoerd). Ook wij zijn hier nu echte pro's in ;)! Na het dansen gaven de Gaucho's nog een traditionele paardenshow weg, waarna wij zelf ook in het zadel zijn geklommen om een eind te gaan rijden.

's Avonds met de nachtbus zijn we doorgereden naar Córdoba. Goed te doen, maar de volgende dag waren we wel gesloopt. Niets actiefs gedaan dus, maar lekker de stad ter voet verkend en af en toe wat parkjes opgezocht om te genieten van het mooie weer. Córodoba is een leuke en gezellige stad, waar vooral veel jongeren verblijven. Zo ook bij ons in het hostel, met wie we 's avonds empenadas hebben gemaakt. De laatste dag van ons verblijf in Córdoba zijn we naar het plaatsje Alta Gracia geweest. Wederom een mooi dorpje met oude gebouwen en kerkjes.

We zetten onze reis voort naar Mendoza, dé wijnstreek van Argentinië! De wijntour die we voor ogen hadden hier te doen moest een dag worden uitgesteld aangezien het zondag was. Geen probleem voor ons, want we wisten al snel een leuke andere dagbesteding te vinden. We zijn gaan raften! Super vet, maar soms ook wel even eng vooral toen ik (Denice) overboord viel en werd meegetrokken met de onderstroming. Gelukkig viel het allemaal wel mee en zijn we er op wat schaafwonden en wat blauwe plekken na goed vanaf gekomen. Zeker voor herhaling vatbaar!

De volgende dag was de wijntour aan de beurt we pakten de bus van Mendoza naar Maipú om daar fietsen te huren en vervolgens de verschillende wijnboerderijen te bezoeken en natuurlijk de wijn te proeven! Na ons 9e glas rode wijn (let wel, het was pas vroeg in de middag) besloten we dat het voor ons wel genoeg was geweest. We hoorden dat vele anderen niet meer in staat waren om de terugweg fietsend af te leggen en dat zij hun fietsen daarom achterlieten bij de wijnboerderijen. Zo ver wilden wij het niet laten komen. Al redelijk aangeschoten en in een melige bui stapten we op onze fietsen en bezochten we op de terugweg nog een chocoladefabriek, nauurlijk even proeven!

De volgende dag maar eens een globale planning gemaakt van onze trip door Argentinië. We zagen al snel dat we wat speling hadden en besloten, nu we toch dichtbij de grens waren, de nachtbus naar Chili te nemen. We waren gebroken toen we om 5 uur 's ochtends Valparaiso (Chili) bereikten, dit voornamelijk doordat we 's nachts om 1 uur de bus uit moesten aan de grens. In een rijtje werden we opgesteld en even leek het er meer op of dat we in een gevangenis waren beland gelukkig duurde dit alles niet langer dan 1 uur.

Chili bleek een hele goede keus te zijn geweest! Na gister een rustig dagje strand te hebben gehad, zijn we vandaag lekker actief geweest tijdens een 'Free walking tour' hebben we de mooiste plekjes van Valparaiso gezien. Wat is deze plek mooi! De kleurijke huisjes die we al eerder zagen in La Boca(Buenos Aires) zijn hier niets bij. De hoge bergen van de Andes en de blauwe zee hebben ons verliefd laten worden op deze stad! Al werken deze bergen ons soms wel een beetje tegen wanneer we vanuit het centrum terug moeten lopen naar het hostel;). Hiervan zullen we niet heel lang meer "last hebben", want over twee nachten verlaten we dit mooie stadje weer om verder te trekken naar Santiago de Chille. Het zal daar hoogstwaarschijnlijk heel anders zijn, maar dat zullen wij moeten beleven en daarop zullen jullie moeten wachten tot in ons volgende verslag!

Dikke Chileense kus,
van jullie twee Nederlandse Chica's

• 23 Maart 2012 - 04:30

Peter:

Leuk verhaal joh! veel beleefd zeg... haha.. en dus toch nog die free walking tour gedaan :) ook nog langs dat kerkhofje geweest?.. wie weet komen we elkaar weer tegen in Santiago! Zit nu in Mendoza, maar vertrek morgen weer naar Santiago.. geniet ervan iig en tot horens!
    Xx

• 23 Maart 2012 - 06:58

H&M:

helemaal leuk, gelukkig een lekker lang verslag! we zijn jaloers hoor!
    mooie foto's en wat zien jullie er goed uit!

liefs en xx H&M

• 23 Maart 2012 - 07:48

Ilona:

Super leuk verhaal! Gelukkig gaat alles goed en genieten jullie er volop van!!! :) Een dikke knuffel voor jou Denice xxx

• 23 Maart 2012 - 09:25

Judith:

Wauwie! Super leuk meiden en wat hebben jullie alweer veel leuke dingen mogen beleven! Ik ben zeer benieuwd naar jullie volgende impulsieve uitspattingen ;)

Geniet er van!!! Liefs xxx

• 23 Maart 2012 - 10:04

Emma:

Super leuk meiden :) Wat maken jullie toch veel mee daar! Veel plezier en ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende verslag! xx

• 23 Maart 2012 - 18:01

Pdajf:

Wat cool meiden. Hier vind iedereen het hartstikke leuk om jullie verslag te lezen. Geniet...
    Dikke kusse uut huusse

• 23 Maart 2012 - 19:08

Sjef En Thea:

Hallo Ladies, keileuk te lezn dat jullie het zo goed naar je zin hebt. En als ik het goed lees komen de kilo(s)meters er vlot bij. Van hot naar her en van 7 lappen vlees via champagne op de vroege morgen naar 9 bellen wijn. Zal echt een feestje voor jullie zijn. We gaan ervan uit dat jullie de komende weken nog net zo hard genieten en ons daar dan weer van op de hoogte houden (maar wel wat sneller). Groetjes en een embrazo van ons beiden.

• 25 Maart 2012 - 16:48

Ivy:

Ooh echt zo super tof! Goed om te zien/lezen dat jullie zo aan het genieten zijn! Dikke kus xxx

• 28 Maart 2012 - 17:57

Bas:

Leuk om jullie reisverhalen te lezen en wat een vette raftfoto!! Geniet ervan.. Groetjes Bas

• 30 Maart 2012 - 09:16

Joyce:

Wauw...Leuk verhaal en mooie foto's! Xx

• 01 April 2012 - 11:08

Wim En Ellen:

Tjonge jonge, wat beleven jullie allemaal!!!! Het zal straks in Nederland wel saai worden! Nog Héél veel reisplezier! Groetjes: Wim en Ellen