Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Else en Denice - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Else en Denice - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Else en Denice

Blijf op de hoogte en volg Else en Denice

18 April 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Het was tijd om Argentinie in te ruilen voor zon, strand zee, cocosnoten en vers fruit dus op naar het vliegveld.
Op weg naar het vliegveld kwamen we in een enorme file terecht. Het duurde en het duurde maar. En ondanks de snelle en roekeloos rijdende taxichaffeur kwamen we te laat op het vliegveld. ´Check-in is closed´ vertelde de stewardes achter de balie. We konden wel janken, en dat heeft ze waarschijnlijk gezien. Want daarna wilde ze ons toch nog snel inchecken en moesten we rennen naar de gate waar we nog net maar dan ook nog maar net op tijd waren. Pffff daar hadden we echt op het nippertje ons vliegtuig gehaald! Gelukkig!

Aangekomen in Rio de Janeiro waren we zo blij dat we er waren, dat we snel opzoek gingen naar een taxi. Nog net voordat we in de taxi zaten kregen we in de gaten dat we onze backpacks niet bij ons hadden. SHIT! Bleek dat we de bagageband gewoon voorbij waren gelopen. Oeps! En probeer dan nog maar eens aan een Portugees sprekende man uit te leggen dat je terug moet om je tas op te halen, haha! Maar gelukkig is het met een omweg gelukt!

Ons weekje Rio zit er alweer op en we hebben echt een topweek gehad! Het is de hele week lekker weer geweest en hebben dus lekker veel aan het strand gelegen! De eerste dagen verbleven we vlakbij het welbekende Copacobana strand! Hier hebben we lekker liggen zonnen en genoten van verse cocosnoten! Ook hebben ze hier heerlijk vers fruit zoals mango, ananas, meloen, elke ochtend bij het ontbijt konden we hier van genieten, dit is nog eens wat anders dan het ontbijt in Argentinie!

´s Avonds heb je leuke marktjes op de boulevard en die hebben we natuurlijk ook bezocht. Nadat we hier van terugkwamen hebben we de heerlijke Caipirinha´s (dit zijn echte Braziliaanse drankjes een beetje te vergelijken met Mojito) die ze in ons hostel verkochten gedronken. Na enkele van deze drankjes, kwamen we lekker in de stemming. ´s Avonds stond er namelijk een strandfeest op de planning op Copacabana beach. We gingen hier met een hele groep vanuit het hostel naar toe, en het feest was echt letterlijk op het strand! Heel gezellig en een echt vakantiesfeertje!

De laatste dagen hebben we in de buurt Leblon doorgebracht, ook hier zaten we maar 100 meter van het strand af. Wie zijn wij om hier geen gebruik van te maken ;)? Maar natuurlijk hebben we ook de stad bekeken! We zijn maandag naar het centrum geweest en hebben hier mooie gebouwen bekeken en natuurlijk ook even gewinkeld! Daar ben je toch vrouw voor ;). Toch moesten we op tijd terug want we hadden kaartjes voor de film Titanic 3D!! woehoeee! Want die kenden we nog niet, haha! Maaaaar Else en Denice zouden Else en Denice niet zijn als alles in een keer goed ging! Dus bij terugkomst in ons hostel waren we de kaartjes kwijt! Toen moesten we in het Portugees uit gaan leggen dat we ECHT kaartjes gekocht hadden, gelukkig schoot een man ons te hulp en met onze puppy ogen mochten we toch naar binnen!

De volgende dag zijn we HET Rio de Janeiro beeld gaan bekijken, deze kennen jullie vast allemaal van TV. De grote Jezus op de hoge berg. Het was inderdaad erg hoog, waardoor we zelfs een beetje in de wolken waren. Maar toch was het uitzicht erg mooi! Ook hebben we op de berg wilde aapjes gezien echt heel grappig!

Ons laatste dagje Rio was een stranddagje met als afsluiting een hele mooie zonsondergang! Morgen vliegen we terug naar Buenos Aires waar we door vliegen naar Peru! We hebben er weer heel veel zin in om een nieuw land te gaan ontdekken!

Dikke kus en tot snel weer!

• 19 April 2012 - 07:23

Vera:

WAAAAUUUUUWW :)

• 19 April 2012 - 08:31

Pdajf:

SUPERRRRR....Veel plezier in Peru. We kijken uit naar jullie volgende reisverslag. xxxxx

• 19 April 2012 - 09:47

Joyce:

Jaloers, ik raak door jullie verhalen zelf enthousiast! Niet te bruin hè! Goede reis naar Peru en geniet ervan! Liefs Joyce

Tjerk:

Wat zijn jullie toch glückpilzen!!
    Als maar genieten en veel plezier.
    Sien en ik wensen jullie noch een goede
    en leuke reis toe.

Tjerk:

Wat zijn jullie toch glückpilzen!!
    Als maar genieten en veel plezier.
    Sien en ik wensen jullie noch een goede
    en leuke reis toe.

Sjef En Thea.:

Ik ben nu op mijn werk en heb snel ff jullie verslag gelezen. Ik kom terug met een uitegbreide reactie. Groetjes y un embraso.

• 19 April 2012 - 12:00

Jolanda:

Ziet er allemaal top uit Denice! :) En leuk om jullie verhalen te lezen!!
    Heel veel plezier nog samen, geniet er van!
    Liefs xx Jolanda

• 19 April 2012 - 17:37

Joop En Jose:

Tjonge jonge..... het lijkt wel of ik een verslag ven Joyce zit te lezen, die zou zoiets ook kunnen overkomen, haha, maar gelukkig is het weer allemaal goed gekomen. Denice en Elze nog een hele fijne trip naar Peru en tot jullie volgende reisverslag.

Groetjes Joop en Jose

• 19 April 2012 - 22:56

Sjef & Thea:

Zo, en hier ben ik dan weer. Ik sta er helemaal paf van hoe jullie het toch spits krijgen om elke keer weer een special rond jullie trip te bouwen Nu weer bijna een vliegtuig missen en kaartjes voor de bios kwijt te raken. Echt helemaal te gek... Maar van de andere kant is het natuurlijk niet helemaal vreemd. 2 Meiden in den vreemde, helemaal onder de indruk van wat ze allemaal zien en meemaken (en dat is niet niks), allicht dat die leuke koppies niet alles in de gaten houden. n nu maar hopen dat de rest van de weken wat vlekkelozer verlopen want we zien jullie toch graag heel spoedig weer vrolijk terugkeren in ons koude Nederlandje. Meiden, nog veel plezier en geniet van Peru en de rest van het mooie Zuid-Amerika. groetjes van ons.

• 20 April 2012 - 16:41

Peter De Wijze:

aaaah.. Rio.. Ik wil terug haha ;)
    Mooi dat jullie zo'n goede tijd hebben gehad daar.. haha en wat een avonturen joh! ;)
    Fijne tijd in Peru (staat op mijn lijstje (A) .. ik ben ondertussen in Singapore beland ;)

Xxx

• 21 April 2012 - 08:19

Doreth:

Ohh meiden wat een heerlijk leventje daar;)!! Nice verhaal en ohh wat een suuuper foto's zeggg!! Jullie hebben zo te lezen de afgelopen daagjes veel geluk gehad..maaar zeeeker lekker genoten van jullie 'holiday' op Rio, super:D!! Ga er nog eventjes lekker van genieten meiden want de tijd vliegggt!! Enjoy & Take care;)!! Kussieee Do

• 23 April 2012 - 14:20

Sandra:

Jeetje denice, wat vliegt de tijd... Had me zo voorgenomen om je een beetje te volgen, zie net dat ik een hoop in te halen heb haha...
    Veel plezier nog!

Groetjes Sandra (van jan haha)