Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Else en Denice - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Else en Denice - WaarBenJij.nu

Peru

Door: Else en Denice

Blijf op de hoogte en volg Else en Denice

27 April 2012 | Peru, Arequipa

Straten vol toeterende taxi´s, een krioelende mensenmassa en overal waar je kijkt straatverkopers. Ja, we waren aangekomen in Lima, de hoofdstad van Peru! Een beetje teleurgesteld in de stad waren we wel tijdens onze taxirit van de luchthaven naar ons hostel. We hadden een heel ander beeld in gedachte van Lima, schitterende gebouwen enzo. Maar wat we zagen was het tegenovergestelde. Na een dag uitgerust te hebben van onze vlucht, zijn we het centrum gaan bekijken om te zien of we toch nog iets terug konden vinden van al het moois dat we voor ogen hadden. En wat bleek we waren gewoon wat ongeduldig. Lima blijkt zeker wel mooie kanten te hebben. Vanuit Plaza de Armas hebben we een wandeling gemaakt langs allerlei mooie gebouwen om vervolgens uit te komen bij het San Fransisco complex. Dit complex bestaat uit een kerk, een klooster verschillende kapellen en een catacomben. De catacomben was wel het meest indrukwekkende van dit alles. Een kelder met ruim 25000 lichamen van mensen door de jaren heen, opgestapeld en gesorteerd over metersdiepe kuilen. Best een raar idee als je daar zo loop tussen al die botten en schedels, maar zeker de moeite waard!

De volgende dag zijn we de wijk Miraflores (waar wij ook verbleven) gaan ontdekken. Een wijk die bekent staat om zijn bloemrijke parken. Na een wandeling langs de kust kwamen we uit bij parque del Amor. Een park met een lange mozaiekbank vol liefdesbetuigingen en een mooi uitzicht over zee! Bij zo´n mooi uitzicht hoort natuurlijk een cocktail, we belandde dus al snel op een terras en verwendden onszelf met een ´Orgasmo Mango´ en een ´Tropical Sunset´ dat is pas vakantie vieren!

We vervolgden onze weg naar een zuidelijker plaatsje genaamd Paracas. Hier aangekomen gingen we naar ons hostel. Dit hostel gaf ons een ´Back to basic´gevoel. We sliepen namelijk in een golfplaten hutje met in het dak en muren allemaal kieren geprobeerd dicht te stoppen met papier. We konden de buurman letterlijk de hele nacht horen snurken en warm water was in dit woestijnplaatsje ook niet vanzelfspreken. Het had wel iets, maar we waren toch ook wel weer blij dat we de volgende dag verder zouden trekken. Al helemaal toen we ´s ochtends om 5 uur gewekt werden door hanen die maar niet stopten met kraaien. Die ochtend gingen we met een boot naar de Balestas eilanden. Op deze kleine eilanden leven echt 1000en zeevogels, waaronder pinguins en pelikanen maar ook zeeleeuwen en dolfijnen.

Na de boottocht zijn we verder de woestijn ingegaan naar het plaatsje Huacachina. Dit kleine plaatsje ligt rondom een oase en is omringd door de mega grote zandduinen van de woestijn.
Met een tour zouden we deze zandduinen ook echt in kunnen trekken. Best vet, dus we besloten dit te boeken. Samen met nog 6 andere mensen van ons hostel stapten we in de buggy die ons door deze zandduinen zou rijden. Een rustig ritje was het niet, de chauffeur scheurde door de zandvlakte en over de heuvels alsof het niets was. Zodra we weer bovenaan een heuvel stonden die bijna verticaal naar beneden ging, hoorde je Else haar stembanden aanspannen en mocht je blij zijn dat je een zonnebril op had om niet verblind te raken door al het zand dat opstoof. Maar ondanks dat konden we genieten van de bijzonder mooie woestijn. Toen we bij de echte hoge heuvels aankwamen moesten we uit de buggy stappen, hier gingen we namelijk zandboarden. DIt is te vergelijken met snowboarden maar dan vanaf torenhoge heuvels zand in plaats van sneeuw. Het was echt zo vet! Je kon zowel staand als op je buik met je board naar beneden gaan, maar dat maakte weinig verschil voor de hoeveelheid zand die je later terugvond tussen je sokken, broek, bilspleet en BH. Erg vermoeiend maar zo de moeite waard!

Na deze ongelofelijke toffe dag gingen we de welbekende Nazcalijnen bekijken. Dit zijn lijnen die figuren vormen van allerlei dieren en mensen. De lijnen zijn al ongeveer 2000 jaar uit en gemaakt door de Inca´s. Omdat de lijnen figuren vormen van soms wel 100en meters lang kun je deze het beste bekijken vanuit de lucht. Het vliegtuig was alleen te duur, dus hebben we de lijnen vanaf meerdere torens en bergen bekeken. Het was heel bijzonder!

Na de lijnen zijn we met de nachtbus naar het zuiden getrokken, naar het plaatsje Arequipa. Dit plaatsje ligt aan de voet van de vulkaan Misti. Vanaf het dakterras van ons hostel hebben we een mooi uitzicht op de besneeuwde top van deze vulkaan. Arequipa is een mooi stadje en vandaag zijn we naar het klooster Santa Catalina geweest. Van de buitenkant een niet bijzonder mooi maar grauw klooster. Maar binnen was het heel kleurrijk met de kleuren terracotta, rood en blauw. Het leek wel een stadje met alle mooie binnenplaatjes, straatjes en kamers die ingericht zijn in de oude leefstijl van de nonnen.

Morgen zullen we verder trekken naar Puno, een plaatsje dicht bij het Titicacameer. Onze laatste twee weken zijn nu dan echt ingegaan, dus gaan we onder andere hier nog even volop genieten!

Tot snel!

xxx

• 28 April 2012 - 05:26

Thijs:

Haha, vanwege het tijdsverschil ben ik deze keer eens de eerste die reageert!:) Leuk verslag en foto`s weer. Wij zijn net wakker geworden in Shanghai (hoewel het hier ook al half 2 in de middag is) en jullie zijn net of moeten nog naar bed gaan:)

• 28 April 2012 - 06:11

Joyce:

Een verslag vanuit Peru, ze zijn in ieder geval net zo leuk om te lezen als de vorige! Geniet nog even twee weekjes tot ik jullie weer in mijn armen kan sluiten! Liefs Joyce

• 28 April 2012 - 08:15

Jose:

Jaja Denice, ik zat vanmorgen al om tien uur je mooie verslag te lezen...haha ja we denken hier wel aan je. Nog twee mooie weken samen en dan Hup naar huis. groetjes je tweede moeder....xxxx

• 28 April 2012 - 08:42

Kirsten:

Wow, nog maar 2 weken?! Dat gaat snel! Geniet er nog even van!

• 28 April 2012 - 09:31

Pdajf:

Wat een prachtige foto's en het is weer een feestje jullie verslag te lezen. Wat een ongelooflijk mooie vakantie..en dan nog 2 weekjes voor de boeg..heerlijk. Geniet ervan xxxxx

• 28 April 2012 - 10:05

Sjef & Thea:

He,he, een verademing om te lezen dat jullie nu eens normaal vakantie vieren zonder allerhande levensbedreigende natuur)rampen. En zeer sportief wat jullie allemaal ondernemen. De 2 weken die jullie og hebben moet je er dan maar eens flink tegenaan gaan en genieten. En wie weet ga je volgend jaar nog een keer???? Wij wachten in elk geval met veel nieuwsgierigheid op jullie volgende verslag. En nu ozze Ties ergens links van op deze aardbolzit en julie ergens rechts is het hier wel errug rustig. Maar we slaan ons er wel doorheen. Meiden, heel goed verblijf in Peru en tot over 2 weekjes.

• 01 Mei 2012 - 06:53

Marit:

hey ladies,

wat een avonturen allemaal, we genieten weer volop mee!

Ik kan bijna niet geloven dat die halve wereldreis van jullie er al bijna weer op zit, maak er nog een fijne tijd van en veel liefs
    xxx
    Marit

• 01 Mei 2012 - 16:58

Michelle En Endrik:

Hey hey jullie daar in Peru...
    Lekker aan het genieten van jullie laatste paar daagjes.
    Wat vliegt de tijd toch snel voorbij, en vooral als je het zo goed na de zin hebt. En als ik zo jullie verslagen lees krijg ik ook wel zin om eens lekker op reis te gaan.
    Hier in NL missen we jullie wel...
    Dus kom maar gauw weer richting hier ;P
    Dikke kus

• 01 Mei 2012 - 17:34

Ellen:

Hee vakantiegangers!
    Altijd leuk om jullie verhalen te lezen! En mooie foto's! Leuk leuk!! Geniet er nog van want de tijd vliegt voorbij!

Tot snel! Kus

• 08 Mei 2012 - 17:07

Niek:

Hee mederijzigers.
    Wauw! Wat een verhalen en avonturen. Ik ga Zuid-Amerika helaas niet halen, maar ik zie het als een reden om terug te gaan nu ik jullie verhalen lees ;). Geniet er nog maar van.
    xx

• 09 Mei 2012 - 13:12

Marjos En Maikel:

Hallo meiden!

De laatste dagen zijn ingegaan. Geniet er nog even van!! Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Want hier is het namelijk minder weer en weer aan het werk etc. Je zit zo weer in het gewone leventje... Dus genieten!!!

Denice, we zien je volgende week donderdag bij het volleyballen. Raar, om dat al te schrijven omdat je nu nog volop daar zit.

Liefs Maikel en Marjos

• 09 Mei 2012 - 13:25

Doreth:

Meiden,
    Geniet nog eeeeeventjesss volop van jullie laatste daagjessss;)!!!
    Jullie nemen een rugzak voor ervaringen en geweldige herinneringen mee terug back to town;)! Ik ben erg benieuwd en kijk uit naar jullie verhalen:D!
    Alvast een goede terugreis gewenst en tot snel in Gennep of omstreken;)!